utorak, 27. travnja 2021.

GRUPA ZADATAKA IZ PROGRAMIRANJA ALGORIATM + JAVA+C+C++ I JAVA , PYTHON-LINIJSKA STRUKTURA

 ZADACI

1Izračunati kvadrat upisanog broja.

Opis rješenja: Program izvodi ucitavanje broja i racuna njegov kvadrat.

Opis programa: Prva naredba je REM. Druga naredba je INPUT i ona ucitava broj. Treca naredba racuna kvdrat toga broja. Cetvrta naredba PRINT ispisuje rezultat. Peta naredba END oznacava kraj programa.

Listing programa:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
REM 06411063
PRINT "Kvadrat broja"
PRINT "Unesi broj ";
INPUT a
x=a^2
PRINT "kvadrat toga broja iznosi"; x
END
 
Verzija 2
1  REM 06411063
2  INPUT "Unesi broj"; a
3  x=a^2
4  PRINT "kvadrat toga broja iznosi"; x
5  END

Ispis na ekranu:

Napisati program za izračunavanje kvadrata upisanog broja.

Opis rješenja: Prvo se upisuje vrijednost broja (ulaz). Izračunavanje kvadrata upisanog broja može biti i množenje broja sa samim sobom (x * x). Na kraju program se izvodi ispis.
Opis programa: Na početku programa se nalaze naredbe za deklarisanje tipa varijabli (dio VAR). Zatim se upisuje vrijednost  varijable x. Obrada se izvodi sa y := x * x. Ispis vrijednosti je na kraju.
Tabela 2.5. Izračunavanje

Tekstualni algoritam

Listing programa

Ekran

 

PROGRAM PP2_5;

 

 

VAR

 

 

  x, y : Real;

 

 

BEGIN

 

 

  Write('Broj ');

 

l. upisati x

  Readln(x);

Broj 3

2. izračunati y

  y := x * x;

 

3. ispisati x i y

  Writeln('x = ', x, 'y = ',y);

x = 3.000000E+00  y = 9.000000E+00

 

END.

 

Listing programa:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
PROGRAM PP2_5;
USES
  WinCRT;
VAR              { deklarisanje promjenljivih }
  x, y : Real;   { realne promjenljive }
BEGIN
  WRITELN('Kvadrat upisanog broja');  { naslov }
 
  Write('Broj ');    { ulazna promjenljiva }
  Readln(x);         { ulaz - ucitavanja promjenljiva }
   
  y := x * x;        { obrada - proracun }
   
  Writeln('x = ', x, ' y = ',y);      { izlaz - ispis }
END.


Izračunati kvadrat upisanog prirodnog broja.

Opis rješenja:

Listing programa:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#include<iostream>
using namespace std;
 
int main()
{
    int broj;
    cout<<"Unesi broj: ";
    cin>>broj;
    cout<<endl<<"Kvadrat unesenog broja iznosi: "<<broj*broj<<endl;
    return 0;
}



Izračunati kvadrat upisanog broja.

Listing programa :

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
package zadatak;
// 06411063
import java.util.Scanner;
public class Clasa1 {
 
    public static void main(String[] args) {
     
        Scanner input = new Scanner(System.in);
        int x= input.nextInt();
         
        int y= x*x;
        System.out.print("Broj je "+y);
    }
}
 
II Verzija
package zadatak;
import java.util.Scanner;
public class P06411063 {
 
    public static void main(String[] args) {
        Scanner input = new Scanner(System.in);
 
        System.out.println("Unesite broj");
        float a = input.nextFloat();
        float x = a * a;
        System.out.println("Kvadrat broja je:" + x);
    }
}

Napisati program za izračunavanje kvadrata upisanog broja.

Listing programa:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
//06411063//
#include<stdio.h>
 
main()
{
    int broj;
     
    printf("Unesite broj: ");
    scanf("%d",&broj);
     
    printf("Kvadrat unesenog broja iznosi: %d",broj*broj);
     
    return 0;
}


Izračunati aritmetičku sredinu dva broja.

Listing programa:

1
2
3
4
5
6
7
8
REM 06411136
CLS
PRINT "Aritmeticku sredinu dva broja"
INPUT "Prvi broj ", a
INPUT "Drugi broj ", b
as1 = (a + b) / 2
PRINT "aritmeticka sredina iznosi", as1
END

. Izračunati aritmetičku sredinu dva broja.

Listing programa:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
PROGRAM P06411136;
USES
  WinCrt;
VAR              { deklarisanje promjenljivih }
  a , b, asr : Real;   { realne promjenljive }
BEGIN
  WRITELN('Aritmeticka sredina');  { naslov }
  
  Write('broj ');    { ulazna promjenljiva }
  Readln(a);
  Write('broj ');
  Readln(b);        { ulaz - ucitavanja promjenljiva }
    
  asr := (a+b)/2;        { aritmeticka sredina }
    
  Writeln('a = ', a, ' b = ', b, ' aritmeticka sredina = ', asr);      { izlaz - ispis }
END.

Naći program za izračunavanje aritmetičku sredinu dva broja.

Listing programa:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
#include <iostream>
using namespace std;
 
int main()
{
    int iBroj1, iBroj2;
    cout<<"Unesi dva broja: ";
    cin>>iBroj1>>iBroj2;
 
    double dSredina;
    dSredina = (iBroj1+iBroj2);
    dSredina = dSredina / 2;
 
    cout<<"Aritmeticka sredina je: "<< dSredina;
 
    return 0;
}

Ispis na ekranu:


Izračunati aritmetičku sredinu dva broja.

Opis programa: I Varijanta: Izračunava se suma int s = a + b. Zaitm se u naredbi ispisa izračunava aritmetička sredina s/2.
II Varijanta: Aritmetička sredina se izračunava u posebnom izrazu. Zato što je realna vrijednosti koristimo 2. (double as = (a+b)/2. )
\t u naredbi System.out.print obzebjeđuje razmak između ispisa (TAB).

Listing programa:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
// 06411136
package Zadaci;
import java.util.Scanner;
public class p06411136 {
 
// aritmeticka sredina u naredbi ispisa
 
    public static void main(String[] args) {
 
        Scanner input = new Scanner(System.in);
        System.out.print("Unesi broj a= ");
        int a = input.nextInt();
        System.out.print("Unesi broj b= ");
        int b = input.nextInt();
 
        int s = a + b;      // izracunaj sumu
 
        System.out.print("Suma je " + s + "\tAritmetièka sredina dva broje je " + s/2 );  // \t razmak - TAB
    }
}
 
II Varijanta  - izracunaj vrijednost pa je ispisi
// 06411136
// aritmeticka sredina - nova varijabla
 
package Zadaci;
import java.util.Scanner;
public class p06411136 {
 
    public static void main(String[] args) {
 
        Scanner input = new Scanner(System.in);
        System.out.print("Unesi broj a= ");
        int a = input.nextInt();
        System.out.print("Unesi broj b= ");
        int b = input.nextInt();
         
        double as = (a+b)/2. ;    // izracunaj vrijednost varijable as
        System.out.print("Suma je " + (a+b) + "\tAritmetièka sredina dva broje je " + as);
    }
}

Izracunati aritmeticku sredinu dva broja.

Listing programa:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
//06411136//
#include <stdio.h>
 
main()
 
{
    int broj1,broj2;
    double dSredina;
     
    printf("Unesite dva broja: \n");
    scanf("%d %d",&broj1,&broj2);
     
    dSredina=broj1+broj2;
    dSredina=dSredina /2;
     
    printf("Aritmeticka sredina ta dva broja je: %.2f",dSredina);
     
    return 0;
}



Naći program za izračunavanje aritmetičku sredinu tri broja.

Opis rješenja: Program izvodi ucitavanje 3 broja i racunanje njihove aritmeticke sredine

Opis programa: Prva naredba je REM. Druga naredba je INPUT i ona ucitava 3 broja. Treca naredba racuna aritmeticku sredinu. Cetvrta naredba PRINT ispisuje rezultat. Peta naredba END oznacava kraj programa.

Listing programa:

1
2
3
4
5
1  REM
2  INPUT "Unesi 3 broja"; a,b,c
3  x=(a+b+c)/3
4  PRINT "Aritmeticka sredina  iznosi"; x
5  END

Ispis na ekranu:

Naći program za izračunavanje aritmetičku sredinu tri broja.

Opis rješenja:

Opis programa:

Za objašnjenje:

***

Listing programa

Opis

1

PROGRAM sredina;

 

2

USES WinCRT;

 

3

VAR

 

4

  a, b, c: Integer;

 

5

  as: Real;

 

6

BEGIN

 

7

  Write('a, b, c = ');

 

8

  Readln(a, b, c);

 

9

  as:=(a+b+c)/3;

sumu tri broja s= a+b+c podijeli sa 3

10

  Writeln('as=',as:4:2);

 

11

END.

 

Listing programa:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
PROGRAM sredina;
USES WinCRT;
VAR                    { deklarisanje promjenljivih }
  a, b, c:  Integer;   { cjelobrojne promjenljive }
  as : Real;           { realne promjenljive }
BEGIN
  WRITELN('Aritmeticka sredina tri broja');    { naslov }
  Write('a, b, c = ');                         { ulazne promjenljive }
  Readln(a, b, c);                             { ulaz - ucitavanje promjenljivih }
   
  as := (a + b + c) / 3;                       { obrada - proracun }
   
  Writeln('as=', as:4:2);                      { izlaz - ispis }
END.

Ispis na ekranu

.Naći program za izračunavanje aritmetičku sredine tri prirodna broja..

Opis rješenja:

Listing programa:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#include<iostream>
using namespace std;
 
int main()
{
    int a,b,c;
    cout<<"Unesi brojeve: ";
    cin>>a>>b>>c;
    int suma=a+b+c;
    cout<<"Aritmeticka sredina unesenih brojeva iznosi: "<<(double)suma/3<<endl;
    return 0;
}

apisati program za izračunavanje aritmetičku sredinu tri broja.

Listing programa :

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
// 06412009
package Zadaci;
import java.util.Scanner;
public class p06412009 {
 
    public static void main(String[] args) {
        Scanner input = new Scanner(System.in);
        int a= input.nextInt();
        int b= input.nextInt();
        int c= input.nextInt();
         
        double as = (a+b+c)/3.;
        System.out.print("as= "+as);
    }
}


Naći program za izračunavanje aritmetičku sredine tri prirodna broja..

Opis rješenja:

Listing programa:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
//06412009//
#include <stdio.h>
 
main()
 
{
    int a,b,c;
    double suma;
     
    printf("Unesi tri broja: \n");
    scanf("%d %d %d",&a,&b,&c);
     
    suma=a+b+c;
    suma=suma/3;
     
    printf("Aritmeticka sredina tri broja: %.3f", suma);
     
    return 0;  
}

Ispis na ekranu:


Izračunati kvadrat upisanog broja i ispisati kao novu varijablu. Koristiti funkcije.

Dijagram toka

Tekstualni algoritam


Izračunati kvadrat upisanog broja i ispisati kao novu varijablu.

Listing programa:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
REM P06311021;
PRINT "Kvadrat broja" : REM naslov
PRINT "Broj "; : REM ulazna promjenljiva
INPUT x : REM ulaz - ucitavanje promjenljive
 
y = x ^ 2 : REM obrada - kvadrat broja
 
PRINT"x = ", x, "  y ", y : REM izlaz - ispis
END

Ispis na ekranu

Izračunati kvadrat upisanog broja i ispisati kao novu varijablu. Koristiti funkciju SQR.

Listing programa:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
PROGRAM P06311021;
USES
  WinCRT;
VAR              { deklarisanje promjenljivih }
  x, y : Real;   { realne promjenljive }
BEGIN
  WRITELN('Kvadrat broja');          { naslov }
  WRITE('Broj  ');                   { ulazna promjenljiva }
  READLN( x );                       { ulaz - ucitavanje promjenljive }
   
  y := SQR (x);                      { obrada - kvadrat broja }
   
  WRITELN('x = ', x, '   y = ', y ); { izlaz - ispis }
END.

.Izračunati kvadrat upisanog prirodnog broja i ispisati kao novu varijablu. Koristiti funkciju pow.

Opis rješenja:

Listing programa:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#include<iostream>
#include<cmath>
using namespace std;
 
int main()
{
    int broj;
    cout<<"Unesi broj: ";
    cin>>broj;
    double kvadrat=pow(broj,2);
    cout<<"Kvadrat unesenog broja iznosi: "<<kvadrat<<endl;
    return 0;
}



Izračunati kvadrat upisanog broja i ispisati kao novu varijablu. Koristiti funkciju.

Opis programa: Kvadratna funkcija u programskom jeziku Java je Math.pow(x, 2)

Listing programa :

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
// 06411021
import java.util.Scanner;
 
public class Clasa1 {
    public static void main(String[] args) {
        Scanner input = new Scanner(System.in);
        int x= input.nextInt();
        int y= Math.pow(x, 2) ; // bez funkcije y = x * x;
        System.out.print("y= "+y);
    }
}

. Izračunati kvadrat upisanog prirodnog broja i ispisati kao novu varijablu.

Opis rješenja:

Listing programa:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
//06411021//
#include <stdio.h>
#include <math.h>
main()
 
{
    int broj;
    double kvadrat;
     
    printf("Unesi broj: ");
    scanf("%d",&broj);
     
    kvadrat=pow(broj,2);
    printf("Kvadrat unesenog broja iznosi: %.3f",kvadrat);
     
    return 0;
}

Nema komentara:

Objavi komentar

Kolicina-toplote